Små skolor, långpass och muslibars

Ja då var det klart. Jag kommer jobba på en mindre skola efter sommaren. En skola som dessutom är närmaste skolan där vi ska bygga huset. 

Nej, det är ingen slump. Dem hade ett jobb ute på den skolan och jag sökte direkt dit. Så skönt att kunna cykla till jobbet. Har varit där en sväng och dem blivande kollegorna verkar trevliga och duktiga. 


Sen har det varit mycket träning. Tog mig för ett långpass i söndags. Har alltid lätt att starta upp saker men svårt att avsluta. Och det verkar även gälla löpningen. Har ju pga fotskadan fått begränsningar i hur långt och mycket jag bör löpträna. Men då jag har svårt att avsluta bara fortsatte fötterna springa. Det slutade med härliga 22 km vilket var länge sedan. 

Känns lite surt samtidigt som jag vet jag sprang 45 km förra året denna tid så vet jag att det finns en anledning. 

Sprang även ett längre pass igår på 16,5 km medans Amadeus hade sin cykelträning. Då hade jag ett lite högre tempo då jag hade en tid att passa.  Jag kom med ca 60 sekunders marginal fram till parkeringen. 

Idag blev det lite annat, pulsträning och coreträning. Skönt men kroppen känns seg så imorgon blir det en efterlängtad vilodag. 

Sen har vi bestämt placering av huset och väntar nu på ritningarna från Älvsbyhus för att kunna skicka in och söka bygglovet. Huset kommer ganska i mitten på tomten. Ett dubbelgarage är just nu med i ritningen men det kommer stå närmare tomtgränsen än dem 4,5 meter som gäller. Men vi har ingen granne på den sidan så hoppas att dem ska godkänna ändå. 

Så spännande och så mycket att tänka på. Kikar massor på möbler idéer för utemiljön och mycket annat. 

Vi hade hoppats på att kunna börja röja på tomten redan i helgen men då det blev visning av stugan redan på lördag samt nästa vecka så måste vi dit och städa och röja. 

I dag har jag varit ledig och hunnit med att städa i lägenheten, tvättat, rensat i förrådet, handlat och gjort muslibars. 

Jag gillar inte muslin som är i butik så jag brukar göra min egen blandning utan socker och annat onödigt. 

Recept, 

3 dl färdig muslin alternativ en blandning av
havregryn, chiafrön, pumpafrön, (man kan även ha nötter, russin eller annan torkad frukt)
Man mixar 2 dl av blandningen / muslin med

6 dadlar och
2 msk kokosolja

Blanda i resten och rör om, sprid ut på ett bakplåtspapper forma till en avlång kaka och ställ i kylen, skär bitar eftersom. 

Jag brukar linda in en bit i bakplåtspapper om jag ska ta med mig för det smular en del men är gott och ger energi och mycket fiberrikt.