Pasta carbonara med räkor och en extremt ond fot

Min j......la fot. Nu blir jag galen. Sprang en längre runda i onsdags när Amadeus och Efraem hade träning. Fick ihop 19 km och kände mig riktigt glad. 
Inga större problem. 
Under natten sen vaknade jag av att det gjorde ont när täcket låg på foten. Kunde inte ens stödja på foten när jag klivit upp.  

Ju varmare foten blev ju bättre gick det och det gick hyfsat bra att halta runt på idrotten och sen på passen på kvällen lyckades jag ändå få till det hyfsat. Vissa saker instruerade jag bara på en sida när det var styrkepasset och under boxmixen hade foten blivit så pass varm att det inte kändes så mycket. 
När jag kom hem åt jag glass och lade frysta potatisbullar på foten och idag är det faktiskt bättre vilket känns skönt. Nicks har en super god sockerfri vanilj glass.  

Idag kommer jag behöva gå in till stan till passen och sen springa till bussen då jag ska åka buss till Skellefteå sen.  Jag ska till Patrik och vi ska ut på ett lite hemligt projekt. 

Träningsmässigt tänkte jag passa på att lära in ett nytt mage rygg pass då detta inte kommer påverka foten alls. 

Så min största oro är allt promenerande hit och hit. Men jag känner en otrolig ångest över att en hel säsong av löpning är borta. Alla lopp jag skulle springa i sommar känns långt borta. Hur får jag ordning på foten?

Kommer komma fram till Skellefteå rätt sent. Då passar en enklare rätt ganska bra. 

Pasta carbonara är en favorit hos mig men då jag gör den med bacon och sås blir det alldeless för fet och hur mycket mättat fett som helst. 

Denna variant är lättare och innehåller dessutom nyttiga räkor med många  vitaminer som vitamin E och mineraler som selen, zink, fosfor, magnesium och järn. Även B12 vitmanier. Samt att räkor som innehåller en mindre mängd fett är rikt på omega 3 fettsyror.

84639679_169070884510372_1849301540565680128_njpg

Recept:

1 portion kokt pasta (jag har glutenfri)
1 portion räkor 
1 äggula
Kryddor efter smak
Jag hade oregano salt och peppar


Enkelt, koka pasta lägg upp med räkor och servera med en äggula. Äggulan rör man ner i pastan med räkor och dem kryddor man vill ha. Servera med en sallad och njut. 



Innehållet med en portion sallad till
  • Protein 25 E% (30,4 g)
  • Fett 14 E% (7,5 g)
  • Kolhydrater 61 E% (70,4 g)

Mycket kolhydrater och mycket protein men inte så mycket fett. 


Kcal 484