Ont men på G

Har inte blivit några nya recept eller något bak alls, har haft problem med rörelseförmågan. 

Efter i söndags då jag lyckades lyfta sönder ett revben så har det huggit till vid snabba rörelser eller när jag gått snabbt. 
Idag är det mycket bättre, ömmar och gör ont men hugger inte hela tiden. 

När det hugger är det som att luften försvinner och i söndags var det rentav som att jag skulle svimma. 

Men nu har jag lyckats fixa mig lunch och baxat mig ner i tvättstugan. Var lite besvärligt att få ner tvätten men bitar man ihop går allt. 


Efter två dagar i soffan är jag sjukt less. Men imorgon ska jag jobba. För nu kan jag röra mig utan att gå av på mitten. 

Hoppas bara att det läker snabbt och att jag kommer kunna köra mina pass nästa vecka. Jag längtar efter att få springa. Min fot är fortfarande strulig men tänkte att revbenen inte ska få stoppa mig.  Blir inga tunga lyft och aska kanske inte köra så mycket styrketräning men hoppas på att det snabbt ska gå bra igen. 

Men inte så mycket att skriva när jag mest sitter i soffan. Ska försöka ta en långsam promenad så jag får lite luft och får komma ut lite. Känna hur det känns. 

Kokade ihop en lättare sallad till lunch med durra som ger lite kolhydrater, gott och få ingredienser är mitt motto när det ska gå snabbt. Bra källor till många näringsämnen, bl.a. omega 3.

Räkor
kokt durra (koka med lite grönsaksbuljong)
Sallad, tomater, gurka, paprika 

Sås
Lika delar turkiskyoghurt 0,5 dl och majonäs 0,5 dl 
Blanda i 2 msk persilja salt och peppar.