Motorcykel och grillade grönsaker

Totalt helt fullt upp. Så mycket att göra att jag inte hunnit med alls. 

Vi har spikat i stugan, städat fixat och haft oss hela helgen. 

Grillat och eldat ris. 

Barnen fick grilla lite marshmallows på valborg vilket dem verkligen gillar. Mycket socker men roligt när man inte kan åka någonstans för att fira valborg får man göra det bästa av det. Vi har bestämt oss för att sälja stugan så vi njuter varje minut just nu av den tiden vi kan vara där.  

95725211_656909961826044_819618079498567680_njpg

Sen har vi hunnit andra saker också. 


Vi har köpt en motorcykel och massor av plåtskåp som vi hämtade i Luleå. 

Jag och Patrik har bestämt oss för att ta motorcykelkortet.  Så spännande och nervöst. Tänk om jag inte klarar det?

Men jag tänker inte ge mig utan kastar mig ut i det okända. Har tränat köra lite moped i alla fall än så länge. Men nu med en motorcykel väntar jag bara in en handledare. Men det är på G.

När det gäller mat har jag grillat och ätit rester vilket gör att det blev tomt på recept igen. 

Så tråkigt men tänkte jag kunde komma med ett litet tips i stället när det gäller att grilla. 

Många grönsaker är ju super goda att lägga på grillen. Vi hade paprika denna gång. Andra goda grönsaker att gilla är zucchinin och fänkål. Många grillar även aubergine men jag gillar inte konsistensen så jag hoppar gärna den. 

Även barnen äter mycket grönsaker när vi grillar dem. Det blir ju lite annat än en vanlig sallad eller kokta grönsaker. 

Att grilla är gott men någonting jag försöker hålla ner lite så mycket rött kött inte är så bra.  Äter man även mycket annat grillat samtidigt kan man dra ner på köttmängden och fylla ut med annat. 

Vi hade gjort hasselbackspotatis och en god röra på lätt crème fraiche.

Brukar alltid komma ihåg att fota maten som jag sen skriver eller lägger upp recept på men då helgen och jag varit riktigt rörig så totalt försvann det. 

Träningsmässigt har det varit lite lugnare. Hade två hela vilodagar i helgen. den ena spikade vi och sågade visserligen hela dagen. Jag ångrade att jag hade kört ett styrkepass för överkroppen dagen innan. Kändes i armarna rejält. 

Idag har jag varit ut på längsta löprundan på länge. Blev en mil och min fot protesterade inte alls. Så skönt och er verkligen hopp om att komma tillbaka. Men jag tänker ändå backa lite för att inte gå framåt för snabbt. Lägger upp träningen utefter kortare löpning och andra former av pulshöjande. Som lite hiit och lite boxmix.