Massor av jobb på tomten och snöoväder

Fortsätter rulla på med husbygget och tomten. 
Patrik kör och kör hela helgerna. Nu har vi dessutom lyckats hämta hem Efraems lilla hus och börjat få ut grus där det ska vara. 

Det börjar likna någonting äntligen. Men det kommer massor av snö nu i dagarna så vi får se om det blir lite stilla några dagar. 

Vi planerar och funderar över allt som ska blir klart. Jag funderar över gardiner och Patrik över garageinredning. 

Huvudsaken jag får plats med min motorcykel, då är jag nöjd.

Träningen går framåt. Har sedan 1 januari inte bara kört yoga utmaning utan börjat på lite runstreak som är så poppis nu.  Jag har alltså sprungit minst 2 km varje dag i 11 dagar. Har blivit några längre pass också på mellan 6 och 16 km. 

Fortsätter styrketräna 3 gånger i veckan och yogar 20 minuter varje dag.  Mycket träning men det behöver jag då jag vet jag kommer måsta träna mindre när huset kommer. 

Sen när allt är klart och jag har ett mini gym och slipper träna på vardagsrums mattan så är det värt allt slit.

Matmässigt blir det extra mycket planering i och med att två av barnen har distansundervisning och behöver lunch. Gör matlådor och fixar så det ska finnas att bara värma åt grabbarna och de dagar jag behöver matlåda. 


Ugnskyckling med grönsaker sparar tid och gör det lätt att få i barnen mer grönsaker, en enkel vardagsrätt som går snabbt, inte är allt för dyr och dessutom är proteinrik och full av antioxidanter och vitaminer från grönsakerna. Nu ska vi hålla oss friska. 

Just denna hade jag skärt stora bitar vitkål och zucchini till. 

Salt, peppar, ingefära över sen snurra lite och på med lite rapsolja. 

200 grader och ca 30 minuter (hade mindre kycklingbitar)

När man kan köra allt in i ungen och samtidigt koka ris hinner man så mycket annat samtidigt. Hjälpa barnen med läxorna, ta hand om tvätten eller städa lite. 

Kyckling är så nyttigt och varierar men blir man aldrig less. Inte jag i varje fall.