Kyckling och lite styrketräning

Idag är det fredag igen. Passen idag har bokningar men inte så många. Det märks att det suggestivt avtar i mängd på deltagare. 

Nu har till och med vattenpassen börjat minska i deltagare. 

Men det är ändå roligt och skönt att komma ut och få köra passen då dem som kommer är lite extra taggade. 

Jag har själv kört skivstångsträning här hemma och körde på i nästan en timme. Hann med att köra igenom hela kroppen ordentligt och nu sitter jag här och bloggar lite. Skivstången jag har hemma har varit super dåligt då den gängar upp hela tiden. Själva stången är delad i tre delar. Men Patrik tog med den och fick hjälpa mig svetsa ihop den så nu var det super bra och höll ihop bra utan att jag hela tiden behövde gänga ihop den. Var inte heller rädd att få den i huvudet.

90864275_1448612455316368_1031922363094007808_njpg

Jag hade vilodag igår, hade först tänkt köra styrka då men kände mig helt slut i kroppen och började fundera över om jag höll på bli sjuk. Man är ju lite nojig just nu. Men så kikade jag lite i kalendern och insåg jag tränat rätt hårt 6 dagar i sträck vilket inte är optimalt.
Så jag vilade och kroppen tackade mig och gav extra energi att ge lite extra idag i stället. 

Funderar över va jag ska göra idag förutom passen jag har. Åka på ÖB kanske och köpa mer burkar för att få ordning i skafferiet. Blir sjukt less på alla påsar som läcker och vill gärna få lite ordning då jag ändå lagar rätt mycket mat och gärna har hemma många olika mjölsorter , frön och så vidare. 

Men vi får se. 

I går gjorde jag kyckling.

90764606_683681382440870_3234037273544622080_njpg
Kyckling är enkelt gott och man kan träna samtidigt som den är i ungen. Perfekt när man vill hinna träna laga mat till hungriga barn och vet att det väntar antingen skjutsning eller läxläsning efter maten. 

Här är det kyckling med först lite rapsolja på och sen kryddat med rosmarin och salt. In i ungen och passa på att köra ditt pass samtidigt. 
Jag körde inget pass igår utan passade på att softa samtidigt. Det går också alldeles utmärkt.
Serverade med ris och sallad, turkisk yoghurt och lite sweet chilisås.