Glass smoothie och matplanering

Jag dricker gärna en smoothie på morgonen. Denna variant är mer som glass. 
Man kan även tillsätta lite lime om man gillar det, jag tog vad jag hade och tyckte det blev riktigt gott. 

Ibland försöker jag variera mina morgon smoothies och ibland äter jag annat. På helgen blir det ofta en hårdmacka med ägg eller lite kvarg med egengjord granola. 

82984045_642119942994101_2525151469640876032_njpg

1 dl fryst mango
2 dl granatäpplejuice
0,5 dl fryst avokado 

Mixa allt och njut, mer vätska blir den mera drickvänligt. 



Idag har varit en sådan dag då man knappt hinner med allt man ska göra. Jag jobbade på skolan till 14, på navet från 15.30 och sen på tenton kl 18. Så mycket körande och snabba måltider däremellan.  Så länge man har en plan när det gäller maten tycker jag det går bra. Just i dag har jag lyckats bra. Åt en färdig låda med ägg till mellis innan navet och hade gjort klart bananpannkaks smet och vanlig pannkaka till barnen som jag stekte på när jag kom hem däremellan passen. 
Blivit en stressig dag men känns ändå som den gått bra och hanterbar genom planering. Ska inte jobba tisdag kvällar sen men tog på mig några extra pass. 

Det viktiga är att jag ser till att jag tar vara på dem lugna stunderna och får i mig den näring jag behöver. Det kan vara besvärligt i dagens stressade samhälle men det är så viktigt att verkligen få i sig mat och bra mat. 

Mellis:
Två kokta ägg, en klick majonnäs, paprika och blandsallad. 

83227545_1652587791558332_113231143402209280_njpg