Glass och ond rygg

Fredag och laddar för helg i vattnet. Har vattenträning utbildning på navet både lördag och söndag. Ska bli roligt men jag blir osäker på hur jag ska göra med dagens tärning. Har först vattenpasset på tenton och brukar springa intervaller efter det men tänker att jag måste orka hela helgen. Har kvar huvudvärken än men det kommer från min rygg. Skadade mig  i en skoterolycka för några år sedan och ibland kommer perioder då jag får ont. Det blir tungt och spänner upp i huvudet. Men jag har försökt med värme och med massage men det vill inte riktigt släppa. 

Det blir inte bättre av att sitta still och vila utan snarare sämre vilket gör det jobbigt när huvudet verkligen känns på bristningsgränsen. 

Vet att det släpper med massage, värme och stretching. Men det brukar kunna ta ett par dagar. Tänkte köra på idag ändå med alla passen.  Med jobb. Som sagt blir det inte sämre av träning snarare bättre. Men är tungt när det gör ont. 

 Ska låta bli rörelser som belastar just dessa muskler just nu och jag tror allt badande i helgen kommer göra ryggen gott. 

Nu ska jag iväg snart för pass ett och sen får vi se om det går köra intervaller eller om jag sparar krafterna till helgens pass i stället. Lutar mot de, måste lyssna på kroppen och vila ibland. 

Slänger med ett glassrecept som är gott enkelt och nyttigt. 

Glass är gott, alla dagar i veckan. Men man kanske inte kan äta glass alla dagar i veckan? Eller rättare sagt kanske det inte är det bästa för kroppen. 
Här kommer en glass som är ett bra alternativ


82214962_633084767500903_6011113812323729408_njpg
400 g fryst mango
1 banan
1 tärning fryst passionsfrukt
5 dadlar

Kör allt i mixern till slät konsistens ät och njut.