Börja träna men hostar

Denna förkylning har verkligen satt sitt grepp om mig. Testkörde Boxmix passet igår. Gick sådär då hostan verkligen har slagit till hårt. Bättre och inte lika snuvig men hostan. Kunde inte sova och nu gick det knappt röra på sig. Försökte mig genom passet ändå eftersom jag börjar med nya passet på tisdag. Idag har jag kört vatten träningen på tenton och sen ett core pass och yoga pass på navet som vanligt på fredagar. Det är den dagen som kommer fortsätta se ut som innan jul. Dem andra passen är lite flyttade och jag hoppas nu att jag har någorlunda koll på vad och när jag ska göra vad.  Fick inte så farligt mycket hosta genom passet och kändes bra att få kliva in i instruktörsrollen igen. 

Firade Benjamin i Onsdags då jag hämtat barnen hos deras pappa. Benjamin fick massor av godis samt en ny mobiltelefon.  Den han hade var inte riktigt duglig till att ens prata i telefon. I dag använder man ju mobiltelefonen till så mycket mera än så. Lyssnar på musik, spelar, är social i olika forum på nätet samt pratar i och skickar meddelanden. 

Vi har hunnit ta bort julen, jag har fixat med kambuchan , gjort apelsin och ingefära kambucha då det är favoriten.  Den eller hallon varianten. 

Två av satserna blev tyvärr mögliga av någon anledning. Någonting hade smugit sig ner i drycken och förorenat så att mögelsporer utvecklats. 

Men en sats var bra så jag håller på göra två nya nu och hoppas att det ska bli bra. 

Så här i förkylningstider försöker jag boosta kroppen med bra bakterier,  magen och tarmen är viktig när det gäller hälsan och att motverka infektioner. 

Det är inte alltid lätt att få i sig näringen och dem antioxidanter mineraler och vitaminer man behöver. 

Jag börjar just nu dagen med en frukost smoothie med massor av vitaminer och mineraler. Just denna är rik på järn, C-vitamin antioxidanter , k-vitamin, A-vitamin, kalcium, kalium och E-vitamin. 

Mycket näring som är lätt att få i sig. Om man ska tugga och äta samma mängd grönsaker orkar man nog inte få i sig allt. Men att dricka näringen funkar bra. Jag tycker det är skönt att veta att jag fått i mig massor av nyttiga vitaminer och mineraler redan på morgonen. Sedan beroende på vad jag ska göra innan lunch äter jag t.ex. en macka eller en extra frukt som mellanmål. 

81236607_751203275375002_2388275844079419392_njpg

Frukost smoothie

1 äpple
1 banan
1 bit ingefära (1cm)
Juice från 1 apelsin
en näve babyspenat

Skala äpplet skär i bitar
lägg alla ingredienser i en skål 
pressa ner juice från en apelsin
Mixa och njut.